Tuesday, January 7, 2020

Pengalaman Itu Mendewasakan !

Dulu masa saya anak dara,saya pernah lalui zaman kerja kilang..makan tahun jugak.
Dari Jelai,N.Sembilan ke Melaka naik bas..
Setiap pagi sebelum pergi kerja mak mesti bekalkan kuih yang mak jual setiap pagi tu untuk bekalan saya bawa pergi kerja.
Masuk kerja pukul 8pagi tapi pukul 6pagi dah bertolak dari Jelai naik bas kilang.
Hari2 macam tu.tapi saya tidak pernah mengeluh..
Redha sbbnye! Rezeki Allah tu memang ade di mana mana2 sahaja.
Yang penting kite kena usaha sama ade nak jadi Rajin Atau Sebaliknye.

Sampai la dah berkahwin tahun 2008 saya masih kerja kilang,masa tu dah upgrade sikit ke level Production Technian sebab masa saya kerja dulu saya pernah resign untuk sambung belajar..Tapi rezeki di kilang tu tak lama,saya dapat surat Vss sebab kilang nak tutup beroperasi.

Cerita pasal belajar... Masa mula nak daftar masuk,mak sampai gadai barang kemas untuk bayarkan duit pndaftran saya..dan bila sebut pasal Duit belanja, pandai saya cari sendiri😭
Mak ayah ada bagi juga tapi tak semewah macam orang lain..sebab kami asal memang dari keluarga susah..apa2 yang ada,itu je yang akan kami kena berjimat cermat.
Modal dari duit blnja yang mak kirim tu..nekad je buat pusing modal jual topup..dapat untung 50sen/1 kad topup yg rm10 masa tu,punya lah berjimat kumpul sampai jadi belasan ringgit,dan untung tu la buat tambang balik kmpung sebulan sekali naik bas lompat2😭

Sekarang saya bersyukur,sudah menikmati kerja sebagai penjawat awam yang hampir masuk tahun ke9 sebagai pekerja Perpustakaan.
Memang zaman2 susah dan senang saya dulu saya tidak pernah lupa asal usul saya dari kalangan keluarga yang susah😭😭😭
Smpai la skrg ni juga jika ada orang bercerita buruk2 pasal adik beradik dan keluarga saya,saya mula terasa hati dan sedih😭
.
Saya pernah di uji dengan ujian berat selama 9 bulan lamanya😭😭😭 Allah !! hanya yang memikul itu yang tahu.. Betapa Allah sayang dengan kita bila saat diuji.
Dari macam2 pengalaman,saya bertekad nak ubah pendapatan diri dan keluarga dengan bisness part time saya.
Sebelum tu pernah jual macam2 tapi semua tak pernah menjadi.
Tapi saya lebih memilih menjadi orang "Minyak"
Asalnya anak saya yang kembar (dak abg) kronik hidap Asma sampai masuk NICU 2 minggu lebih masa usia 8bulan.
Masa di NICU memang mengharap ada keajaiban yang berlaku disebabkan satu badan dak abg penuh dengan wayar2,hari-hari berdoa semoga dak abg sihat sediakala..

Dalam tempoh di wad tu,saya terbaca iklan di fesbok dari page #ibubapa #cemerlang  (kalau tak silap) ada jual minyak untuk penyakit asma yang akan sembuh jika guna minyak tu (dulu di kenali sbgai minyak herba asma mujarab)
Saya pon minta izin suami cuba untuk anak,dan masa tu saya berurusan dengan bos en Edi.
Saya beli terus 10 botol dpt hrg rm270 ,dalam fikiran saya,masa tu belum ada niat nak jual lagi..pada saya jika tak nampak kesan dari botol pertama yang saya guna saya akan tetap guna smpai la ke botol yg ke sepuluh😭
Punya la mengharap anak tu boleh sihat.. Allahuakbar..

Tempoh penggunaan sebotol pon dah abis..
Si abg masih tak baik lagi..dan masa tu saya dah mula tengok di kepala dan belakang badan dak abg banyak keluar ruam2 merah yang bernanah..
Saya terus refer en Edi ,tanya tentang keadaan dak abg tu,en Edi bagi tahu itu adalah tindak balas dari penggunaan minyak asma di mana ia keluarkan semua itu untuk proses pemulihan berperingkat.Lega hati dengar..

Saya pon buka botol baru dan guna lagi..
Separuh botol yg ke 2 saya dah nampak perubahan dari dak abg..dia mula sihat..tak nampk lagi nafas die tercungap2 bila waktu pagi bangun tidur dan ruam2 yang bernanah tu hilang sendiri..Alhamdulillah.
Masa tu saya mula yakin asbab penggunaan Minyak Asma secara konsisten dak abg semakin sihat..
Saya terus guna untuk keluarga.

Dalam masa yang sama juga,saya ada bagitahu adik beradik dan kawan2 yang saya sedang guna minyak asma untuk masalah yang anak saya hadapi..
Dari situ adik2 dan kawan mula beli dengan saya sebotol minyak asma untuk cuba.
Alhamdulillah Allah dah tunjuk jalan dengan bisness yang saya buat ni. Dari asal pengguna, saya dah boleh membantu orang lain di luar sana untuk #Sihat
Sambil2 tu ia mendatangkan pendapatan tepi untuk saya.

Sejak dari itu,saya dah mula Yakin jika niat kita ingin membantu insan di luar sana,bisnes ASMAK ini boleh pergi jauh.
Tahun 2020 nanti,merupakan tahun ke5 saya dengan Asmak.
Banyak dugaan dan rintangannya semasa dalam tempoh itu! Sabar dan terus sabar..akhirnya apa yang  ada dalam BIG WHY saya tercapai separuh dari itu!

Diantaranya..
Dengan keuntungan asmak yang saya kumpul,
Banyak yang saya dapat dari sini.
-Asbab Asmak juga,Yang paling utama dapat bantu hulurkan duit bulanan untuk mak ayah di kampung.
-Asbab Asmak juga,Dan paling besar impian Big Why saya,saya dapat beli aset(rumah) kedua di alor gajah pada hujung tahun 2018..
Allahukabar..Banyak lagi..
-Asbab asmak jugak,Wishlist untuk pertama kali jejak kaki naik kapal terbang bersama anak2 ke sabah tercapai !ya tercapai pada tahun 2018 dengan Reward dari AGA.
-Asbab asmak juga,Dapat bantu suami beli kelengkapan dapur di saat2 hujung bulan sementara menunggu gaji setiap bulan.
-Asbab Asmak juga,Dapat rewardkan suami smart tv lcd dan henset baru untuk beliau.
-Asbab asmak juga,Dapat pergi cuti-cuti Malaysia dengan keluarga tanpa di rancang.
-Asbab Asmak juga,Tahun 2019 ni lagi mencabar untuk sesi pagi dan petang persekolahan anak pada tahun 2020,tanpa sedar saya dapat sediakan kelengkapan 4 orang anak sekolah tahun 2020 dari segi pakaian sekolah,belian buku dan sampai lah yuran sekolah saya dapat siapkan semua tu tanpa tunggu gaji suami. Alhamdulillah..
Semua dari IzinNya😭

Nak tulis keistimewaan memang tidak akan habis,
Tapi apa yang saya boleh cakap, jika ada yang masih tercari cari bisnes part time yang betul2 boleh dapat income dan manfaat dari itu,Anda Pilihlah ASMAK.
sebab?
ASMAK THE BEST INSPIRASI😭
Dari Foundernya yang sentiasa Pemurah,hinggalah di bahagian pengurusan staf untuk syarikat memang sangat2 teratur.

Asmak juga bukan bisness MLM tapi Ia adalah bisnes berjemaah yang menyatukan ukhwah di seluruh Malaysia termasuk sabah,sarawak,brunei dan singapura di mana siapa yang bekerja keras ke arah itu,dia yang mendapat hasilnya.
Ramai yang telah buktikan!
Anda Bila lagi? Dan Berminat untuk sertai team kami?
Semoga Rezeki kami sama2 dalam bisness ni akan lebih diberkati olehNya.Aamiin.

Itulah kisah saya dari 0 income dan berlatarbelakangkan dari asal keluarga yang susah, sehingga lah apa yang saya ada sekarang ni,semua asbab dari Asmak dan atas IzinNya...

Terima kasih kerana Membaca😢

#PengalamanItuMendewasakan😭
#AsmakTheBestInspirasi 💋❤
#TheBestTeamJutawanMHAM 💪
#SayaAnakPenerokaFelda
#StokisAsmakMelaka
#YaniAsmakMelaka





No comments:

Post a Comment