Monday, December 9, 2019

PETUA BUANG ANGIN DALAM BADAN


❤️MAKANAN TAMBAHAN VITAMIN C

- Vitamin C boleh buang angin dalam badan kerana Vitamin C boleh meningkatkan imuniti badan supaya ketahanan badan akan bertambah dan anda boleh merasa badan anda kembali dalam bentuk sihat.

❤️MINUMAN HALIA

- Ini adalah petua buang anginyang paling mudah dan paling sering diamalkan oleh ramai orang. Tambahan pula minuman yang berasaskan halia kini sudah dipelbagaikan.

Tetapi jika anda suka minuman halia yang semulajadi, ia tidak menjadi masalah besar dan lebih berkesan untuk membuang angin dalam badan.

Minum air halia yang dicampur sedikit dengan lemon dan madu untuk membantu masalah penghadaman dan masalah angin banyak dalam badan.

❤️MAKAN BAWANG PUTIH

- Kandungan bahan dalam bawang putih ini mampu mengusir angin dalam badan dengan cepat.

Kupas seulas bawang putih yang sederhana besarnya dan makan mentah-mentah. Badan akan menjadi hangat dan angin akan beransur keluar. Rasa mual dan pening akan berakhir

Ambil 5 ulas bawang putih dan bakar tetapi jangan sampai hangus. Kemudian, makanlah bawang tersebut. Hasilnya, angin dalam badan akan keluar secara perlahan-lahan.

❤️MINUM REBUSAN DAUN BETIK

Air rebusan daun betik boleh juga hilangkan angin dalam badan.

Caranya dengan rebus 4 hingga 5 helai daun betik dengan 1 liter air. Minum rebusan air dalam keadaan suam. Agak pahit minuman ni..tapi paling mujarab

❤️MAKAN SUP PANAS

- Inilah petua buang angin dalam badan yang sedap, iaitu dengan makan sup panas apabila kita mengalami masalah angin dalam badan. Kesan panas dalam badan ini boleh menghilangkan lesu yang berpunca daripada angin tersebut.

❤️KEROK DUIT SYILING

- Pernah tak anda membuang angin dibadan dengan cara kerok duit syiling di bahagian badan?

Kebiasaannya badan dikerok menggunakan duit syiling licin supaya ia boleh membuka liang-liang kulit badan anda.

Petua ini dipercayai sejak sekian lama kerana boleh membuang angin dalam badan. Kerokan duit syiling ini boleh dilakukan untuk semua orang, kerana selain boleh hilangkan angin dalam badan, kerokan boleh sebagai cara melonggarkan otot dan urat yang tegang di badan. Tapi lepas dah kerok dengan duit syiling, lekat merah-merah di badan bekas kerok duit syiling tu.


Kak mas ada yang lebih mudah, dah tak perlu rebus halia, dah tak perlu bakar bawang putih dan tak perlu minum air betik yang pahit tu.

Dalam Jus asmak gold, dah siap ada dekat dalam halia, lemon dan madu,yang membantu sistem penghadaman dan memang lepas minum jer jus asmak gold, mudah sungguh buang angin.

#PetuaBuangAngin
#JusAsmakGold
#StokisAsmakMelaka



No comments:

Post a Comment